Spanningsklachten

Blog

Maandag 7 december 2015

SPANNINGSKLACHTEN – Wat kan ik doen?

 

HYPERVENTILATIE,

STRESS,

VERMOEIDHEID,

SLAPELOOSHEID,

PRIKKELBAAR.

Stop! Blijf exact zitten hoe je nu zit en observeer je houding. Zit je voorovergebogen voor een computerscherm? Staan je voeten op de grond of heb je ze kruiselings onder de stoel. Of lig je onderuitgezakt op de bank? En je schouders? Zijn ze gespannen of ontspannen? Hoe is je ademhaling? Snel of langzaam, oppervlakkig of diep.

 

Twee dagen na mijn cursusdag ademtherapie ervaar ik een ongekende innerlijke rust. Ik slaap die nacht heerlijk en het lijkt alsof mijn levensenergie weer terug is.

 

Adem is levensenergie. Het leuke van adem is dat je het altijd bij je hebt en dat er genoeg momenten op de dag zijn waarop je er even bewust mee bezig kan zijn. En dat is voldoende om een hoop spanningsklachten te voorkomen en verminderen. Heel eenvoudig en zeer effectief. Het enige wat je moet leren is op welke manier en met welke oefeningen jij het beste ontspanningseffect bereikt. Want dat is voor iedereen anders. Als jij hyperventilatie hebt en ik vraag jou op een bepaalde manier te ademen kan dit averechts werken. Als jij op een stoel gaat zitten en een aantal keer bewust je voeten in de grond duwt kan dat juist een enorm relaxerend effect op de ademhaling kan hebben. En zo zijn er nog veel meer oefeningen.

 

Heb jij spanningsklachten? Kom dan naar ZENsitive om samen op zoek te gaan naar de ademhaling- en ontspanningsmethoden die voor jou werken. Dit kan ook in combinatie met een massagebehandeling.

 

Adem is een krachtige reiniging voor lichaam en geest. Adem jij met mij mee?

 

ZENsitive wenst u fijne feestdagen en een ontspannen 2016!